Nye tiltak mot corona

Illustrasjon.

Skolens ledelse har i dag hatt møte med skolens FAU-leder og smittevernsgruppe. Pressemelding og pressekonferanse i dag sier at skoler i Oslo fra mandag 25. januar skal drives på rødt nivå.

Vi har besluttet at det blir hjemmeskole mandag 25. og tirsdag 26. januar på Nordvet skole. Det vil heller ikke bli tilbud om AKS disse dagene. Vi må bruke disse dagene for å møblere og rigge skolen for rødt nivå.

Skolen vil ha et tilbud til barn av foreldre med samfunnskritiske yrker og barn med ekstra omsorgsbehov. Spesialgruppene vil også gi et tilbud til barn med ekstra omsorgsbehov. Det vil bli sendt ut en ny skolemelding som må svares på av foresatte som dette er aktuelt for. Vi trenger rask tilbakemelding på dette for å planlegge godt.

Som nevnt vil det blir hjemmeskole for alle elever mandag og tirsdag og det vil ikke bli tilbud om AKS de to nevnte dagene. Hjemmeskolen starter kl 9.00 for alle trinn, med obligatorisk oppmøte på Teams. Skoledagen varer til kl 13.00 disse to dagene.

Det er viktig å sette seg inn i de nye retningslinjene og at det er fint om dere snakker med barna om dette.

Hilsen skolens ledelse og smittevernsgruppe