Skolebibliotek (Biblo)

Lesing er all lærings mor og det å bli en god leser er kanskje den viktigste kompetansen vi som skole kan gi barna på Nordtvet. Vi er veldig stolte av det fine skolebiblioteket vårt, som heter Biblo, for her bugner det av bøker og vi tror at alle vil finne noe de har lyst til å lese her.

Vi har…

…morsomme bøker, triste bøker, spennende bøker, fantastiske bøker, nye bøker, eldre bøker og eventyrbøker. Tegneseriebøker, geografi- og historiebøker, faktabøker og bildebøker. Vi har altså alt fra leseløver til bøker om levende løver.

Denne høsten har vi kjøpt inn veldig mange nye bøker til biblioteket og vi har ommøblert og omorganisert slik at det skal både skal bli lett å finne en god bok og en koselig krok å lese den i.

Bokhyller1.jpg

Her er noen andre ting vi kan friste med

• Selvbetjent utlån
  • Morgenåpent bibliotek fra klokka 8 hver dag
  • Skolebibliotekar i full stilling
  • Faste timer på biblioteket for alle klasser og grupper

Foreldre er hjertelig velkomne innom oss for en leseprat og vi hjelper gjerne til med å finne en bok som passer til høytlesing eller til leselekser.

Bokhyller2.jpg