Julehilsen fra rektor

jul

Vi er inne i den siste skoleuken før juleferien. Høsten har rast av sted og det er på sin plass å skrive noen ord til dere.

Det er med glede og stor takknemlighet jeg ser tilbake på mitt første halvår som rektor på Nordtvet skole. Å starte opp på ny skole midt i koronatid har vært spesielt, og det har gitt utfordringer, men også muligheter til å tenke nytt. Det er godt å være en ipad-skole når vi blir så avhengige av det digitale. Det har i stor grad latt seg gjøre å gjennomføre små og store møter på digitalt. Vi er heldige som er nabo til Grorud samfunnshus, og har derfor også hatt mulighet til å ha fysiske møter med god avstand slik smittevernreglene krever.

Det er godt å jobbe i Grorud bydel og det er fint å være omgitt av dyktige medarbeidere og engasjerte foresatte. Jeg savner selvsagt å få være mer sammen fysisk med elever og kollegaer, og det har blitt en "slow" start med tanke på å knytte nære relasjoner med alle, men jeg opplever en forståelse for det, og vi forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen. Når det gjelder hjem/skolesamarbeid, ønsker jeg å takke alle foresatte som denne høsten har engasjert seg i forhold til skolens aktiviteter. Et godt samarbeid med dere er en forutsetning for positiv utvikling med inkludering og læringsglede.

Nå står vi overfor en jul som blir annerledes enn vi har opplevd tidligere. I tillegg er skoleferien lang, og det viktigere enn noen gang å vise varme og omsorg til medmennesker rundt oss. Jeg ønsker dere alle en riktig god jul – ta vare på hverandre.

Vennlig hilsen
Ingvild Fredbo