Påmelding til sommerskolen

sommerskolen2017

Sommerskolen

For de som ikke vet hva de skal gjøre i sommer, eller har lyst til å lære noe nytt eller få nye venner, da er Sommerskolen et godt tilbud! Sommerskolen arrangeres to uker etter at skolen er slutt, og to uker før skolen begynner (uke 26-27 og 32-33).

Mange ulike kurstilbud

Sommerskolen tilbyr ca 35 ulike kurstilbud på 1.-7. trinn. Kursene er knyttet til fagene norsk, matematikk, naturfag, fremmedspråk eller IKT.

Kursene starter kl 09.00 og varer til kl 16.00. Alle kurs har fysisk aktivitet hver dag, og en ukentlig kulturaktivitet eller utflukt. Målet med sommerskolen er at elevene skal lære noe nytt, får faglige utfordringer og gode opplevelser i et trygt og sosialt læringsmiljø.

Påmelding

Hvis ditt barn ønsker å delta på sommerskolen, må du melde på barnet i perioden 15.-21. mars. Påmelding skjer via Sommerskolens nettsider på www.sommerskolenoslo.no  Plassene vil bli fordelt ved loddtrekning. Hvert barn vil normalt få tildelt kun en kursplass i loddtrekningen. NB! Barn som skal begynne i 1. klasse til høsten kan ikke melde seg på sommerskolen. De må ha gått minst et år på skolen for å kunne melde seg på.

Mandag 3. april vil kontaktpersonen/foresatte få SMS/e-post med beskjed om hvilket kurs barnet har fått plass på. Du trenger ikke bekrefte kursplassen. De som ikke har fått plass  på kurs blir satt på venteliste. Dersom du ikke ønsker å beholde plassen du har fått tildelt, må du snarest mulig melde av barnet ditt. Hvis barnet ikke møter opp første dag på kurset, vil barnet miste kursplassen. Elever kan rykke opp fra venteliste til fast plass frem til kursstart.

Trenger du hjelp til påmeldingen, kan du ta kontakt med kontoret på Nordtvet skole. De vil kunne hjelpe til med dette.

Informasjon

Alle elever vil få med seg brosjyre om Sommerskolen i ranselpost i løpet av uke 10. Se også informasjon på www.sommerskolenoslo.no. Du kan også laste ned brosjyren i PDF-format.