FAU

FAU skal blant annet sikre reell medvirkning fra foreldre/foresatte og ha medansvar for at elevenes læringsmiljø er trygt og godt. FAU skal representere alle foreldre/foresatte ved skolen og bidra til at samarbeidet mellom hjem og skole er godt.

Arbeidsområder for FAU

• Fremme fellesinteressene til foreldre/foresatte
  • Medvirke til at foreldre/foresatte tar aktivt del i arbeidet for å skape et godt skolemiljø
  • Bidra til et godt samarbeid mellom hjem og skole
  • Legge til rette for positiv utvikling hos elevene
  • Skape kontakt mellom skolen og nærmiljøet

Eksempler på oppgaver og saker kan være:

• Diskutere saker som tas opp i politiske utvalg i kommunen, skolens samarbeidsutvalg, elevrådet og klasseforeldremøter.
  • Medvirke aktivt i vurdering av skolen, utviklingsarbeid i skolen, utvikling av et trygt læringsmiljø for elevene, bidra til å følge opp plan for et trygt og godt skolemiljø, sosiale tiltak for elevene, utforming av skolens mål og få et godt samarbeid mellom hjem og skole.
  • Planlegge å gjennomføre kurs/informasjon til foreldre/foresatte, samlinger for foreldre/foresatte og lærere og samling for klassekontakter
  • Gi informasjon til foreldre/foresatte gjennom egne sider på skolens nettside

FAU på Nordtvet skole har møter ca. en gang pr. måned.

Nettsider: https://faunordtvet.no/FAU/doku.php

E-post til FAU: faunordtvetskole@gmail.com

Medlemmer i styret i FAU 2023-24:

• Leder og kasserer: Ståle Solli
    Nestleder: Sumera Majid
    Sekretær: Jeanette Nilsen

Styremedlemmer:

• Ida Taslaman
  • Jorunn Skjulestad
  • Kishvar Javed Iqbal
  • Kristoffer Kazmierczak
  • Linn-Christel Lønning
  • Marion Bakken
  • Øyvind Storsveen

Oslo kommunale foreldreutvalg (KFU)

• KFU er foreldrenes arbeidsutvalg på kommunalt nivå.
  • Hensikten er å koordinere skolenes behov og ønsker i kommunen, og å drive opplæring og erfaringsutveksling.
  • Oslo KFU holder en rekke kurs, seminarer og møter som FAU-ledere, nestledere og foreldre har muligheten til å delta på.
  • Les mer om Oslo KFU